Zgodnie z art. 13 i 14 RODO Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej: „RODO”) „Blue Sky Travel” sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu (kod pocztowy: 60-829) przy ul. Roosevelta 2, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000054368, z kapitałem zakładowym w wysokości 503 505,00 zł, NIP 7811699670, informuje, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych (zwany dalej ADO) jest: „Blue Sky Travel” sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu (kod pocztowy: 60-829) przy ul. Roosevelta 2.
2. Z ADO może Pani/Pan skontaktować się pod adresem e-mail: daneosobowe@bluesky.pl lub korespondencyjnie na adres ADO wskazany w pkt 1.
3. ADO otrzymał Pani/Pana dane osobowe:
a) od Pani/Pana, gdy jest Pani/Pan stroną umowy o świadczenie usług przez ADO;
b) od Strony umowy, którą Pani/Pan reprezentuje w związku z zawarciem przez ADO oraz ten podmiot umowy o współpracy w zakresie podróży;
c) od Strony umowy, na podstawie której ADO na zlecenie swego kontrahenta świadczy na Pani/Pana rzecz usługi;
d) od Pani/Pana, gdy została wyrażona przez Panią/Pana zgoda na kontakt w celach marketingowych, w tym na newsletter;
e) od podmiotu w imieniu którego Pani/Pan został wskazany jako osoba kontaktowa przy załatwianiu spraw dla tego podmiotu.
4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w następujących celach:
4.1. w związku z realizacją zawartej z Panią/Panem lub podmiotem trzecim Umowy lub innych kontaktów biznesowych w celu:
a) ustalenia uprawnień do wykonywania Umowy;
b) ustalenia uprawnień do skorzystania z usługi;
c) kontroli wykonania Umowy i jej rozliczenia;
d) potwierdzenia posiadanych uprawnień osób wskazanych do reprezentacji;
e) utrzymywania kontaktów służbowych i wymiany korespondencji;
f) związanych z ustaleniem, dochodzeniem lub obroną ewentualnych roszczeń, odszkodowań;
g) raportowania, sprawozdawczości;
h) archiwizacji dokumentacji;
4.2. w związku z działalnością marketingową w celu:
a) nawiązania i utrzymania współpracy;
b) przedstawienia oferty ADO;
4.3. dla wykazania ich zaistnienia zdarzeń gospodarczych przed sądami powszechnymi i administracyjnymi, a także organami podatkowymi i administracyjnymi;
4.4. procesu rekrutacyjnego; w zależności od sytuacji faktycznej, która jest podstawą do przekazania danych osobowych do ADO.
5. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
a) niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez ADO (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), to znaczy dane osobowe są niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem Umowy, jej wykonania, utrzymania kontaktu służbowego w związku z realizacją tej Umowy,
b) dane osobowe są niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem Umowy, jej wykonania, utrzymania kontaktu służbowego w związku z realizacją tej Umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)
c) wypełnianie obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) ciążących na ADO na podstawie przepisów prawa wynikających, z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
d) realizacja informacji o świadczonych przez ADO usługach na zasadzie dobrowolnej zgody odbiorcy na ich otrzymywanie (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) w ramach newslettera)
6. Zakres danych osobowych przetwarzanych przez ADO:
a) Odnośnie osób, których dane są przetwarzane w ramach ich obowiązków służbowych, niekorzystających osobiście z usług ADO:
- imię i nazwisko, stanowisko lub pełniona funkcja, nr telefonu służbowego,
- służbowy adres poczty elektronicznej, PESEL (PESEL dot. członków organów statutowych,
b) Odnośnie osób, których dane osobowe są przetwarzane w ramach świadczenia usług przez ADO na rzecz tych osób w ramach obsługi ich podróży:
- imię/imiona, nazwisko, data i miejsce urodzenia (o ile wymagane przez linię lotniczą, siec kolejową lub organ wizowy), numer telefonu, adres email, preferencje co do podróży, dane podróży (daty podróży, destynacja/miejsce, pobytu w czasie podróży, dane hotelu, numer dokumentu uprawniającego do usług transportowych, daty i preferencje rezerwacji hotelowej), numer dokumentu tożsamości i data jego ważności, w tym znajdujący się w nim wizerunek (o ile wymagane przez linię lotniczą, sieć kolejową, organ wizowy), a przy podróżach służbowych ponadto: nazwa i adres pracodawcy i jednostki organizacyjnej, stanowisko, miejsce pracy, numer telefonu służbowego, służbowy adres e-mail, numer polecenia wyjazdu służbowego, numer instrukcji na służbowy wyjazd zagraniczny,informacja o chorobach przewlekłych (gdy osoba korzystająca nie może korzystać z usług standardowych ze względu na zgłoszony ADO stan zdrowia),
c) Odnośnie osób, dla których świadczone są usługi w ramach pośrednictwa wizowego:
- Imię/imiona, nazwisko, data i miejsce urodzenia, numer telefonu, adres e-mail, płeć, stan cywilny, PESEL, nazwisko rodowe, obywatelstwo, adres zamieszkania, adres zatrudnienia, numer paszportu, dane dot. małżonka, rodziców, poprzednie pobyty w danym kraju, inne (w zależności od wymogów konsulatów i ambasad),
d) Odnośnie osób, dla których świadczone są usługi w ramach pośrednictwa w wynajmie pojazdów:
- Imię/imiona, nazwisko, adres zamieszkania, daty i miejsce podróży, adres e-mail.
e) Odnośnie osób, których dane osobowe są przetwarzane w ramach procesu rekrutacyjnego ADO i współpracy:
- Imię/imiona, nazwisko, adres zamieszkania, historia edukacji, historia zatrudnienia (w zakresie udostępnionym przez kandydata), numer telefonu.
f) Odnośnie podmiotów, które zawarły z ADO umowę o współpracy w ramach ich działalności zawodowej:
- Imię/imiona, nazwisko, firma podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą, adres zamieszkania/działalności gospodarczej/korespondencyjny, NIP, REGON, PESEL lub numer KRS, numer konta)
g) Odnośnie podmiotów, których dane są przetwarzane w celach marketingowych:
- Imię/imiona, nazwisko, adres e-mail.
7. Odbiorcami danych osobowych mogą zostać:
a) podmioty świadczące usługi obsługi prawnej;
b) podmioty dostarczające korespondencję;
c) podmioty świadczące usługi informatyczne w zakresie utrzymania systemów wykorzystywanych przez ADO, w tym poczty elektronicznej;
d) podmioty świadczące usługi serwisu i obsługi technicznej urządzeń wykorzystywanych przez ADO;
e) podmioty wykonujące usługi niszczenia dokumentacji;
f) organy lub podmioty publiczne uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, np. sądy, organy ścigania lub instytucje państwowe, gdy wystąpią z żądaniem, w oparciu o stosowną podstawę prawną;
g) organy lub podmioty publiczne uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, np. sądy, organy ścigania lub instytucje państwowe, gdy wystąpią z żądaniem, w oparciu o stosowną podstawę prawną;
h) upoważnieni pracownicy ADO;
i) podmioty świadczące obsługę informatyczną;
j) dostawcy usług, w zakupie których pośredniczy ADO;
k) podwykonawcy.
8. ADO może powierzyć Pani/Pana dane osobowe dostawcom usług lub produktów działającym na jego rzecz na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, wymagając od takich podmiotów wykonywania czynności na udokumentowane polecenia ADO, pod warunkiem zachowania poufności i zapewnienia ochrony prywatności oraz bezpieczeństwa danych osobowych.
9. Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich, za wyjątkiem gdy klient zobowiązał ADO do wykonania usługi, której elementem jest udostępnienie danych odbiorcy spoza obszaru EOG.
10. Dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
11. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3 i 4 lub do chwili pozytywnego rozpatrzenia wniesionego przez Panią/Pana sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Dla celów dowodowych, na wypadek zaistnienia sporu, na potrzeby spraw cywilnych do 3 lat od ostatniego dnia roku kalendarzowego, w którym usługa została wykonana, a na potrzeby spraw podatkowych przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. Dane osób, które wyraziły zgodę na przetwarzanie danych o stanie zdrowia będą przetwarzane do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie.
12. Okres, przez który dane osobowe będą przetwarzane wyznaczany będzie także w oparciu o następujące kryteria:
- czas niezbędny do utrzymywania związanych z realizacją Umowy,
- termin obowiązywania Umowy,
- okres archiwizacji dokumentacji dotyczącej realizacji Umowy,
- czas niezbędny do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń wynikających z przepisów prawa)
13. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
a) dostępu do danych osobowych i żądania ich kopii,
b) sprostowania (poprawienia) danych osobowych,
c) ograniczenia przetwarzania danych osobowych na zasadzie art. 18 RODO,
d) usunięcia danych osobowych na zasadzie art. 17 RODO, w szczególności jeżeli nie następują przesłanki wyłączające, wskazane w art. 17 ust. 3 RODO,
e) przeniesienia danych osobowych zgodnie z art. 20 RODO,
f) wycofania w dowolnym momencie udzielonej wcześniej zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, co jednak nie będzie miało wpływu na legalność przetwarzania danych takiej osoby, które odbywało się w oparciu o tę przesłankę i miało miejsce przed skorzystaniem przez nią z prawa do wycofania zgody,
g) złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją, gdy ADO przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie swojego prawnie uzasadnionego interesu.
14. Z uprawnień można skorzystać kontaktując się pisemnie lub mailowo z ADO.
15. Brak możliwości przetwarzania danych osobowych niezbędnych do wykonania umowy zawartej z ADO uniemożliwia ADO wykonanie umowy, w tym dla osoby trzeciej w zakresie dotyczącym podmiotu zakwestionowanych danych. Podanie danych osobowych o stanie zdrowia nie jest obowiązkowe, jednakże niepodanie tych danych uniemożliwia realizację świadczeń zapewniających właściwy poziom usług dla podmiotu danych osobowych.
16. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa lub formie elektronicznej. Szczegółowe informacje dotyczące składania skarg są dostępne na stronie internetowej urzędu www.uodo.gov.pl w zakładce „Skargi”.